Opening Foto Nationaal 2012

Op 22 september 2012 is de Foto Nationaal geopend door Daan van der Vliet bij Foto21 Bredevoort.

Nadat Jos Betting namens Foto21 de gasten had verwelkomt, deed Daan van der Vliet dat als voorzitter van- en namens de organiserende afdeling Gelderland Zuid.
Ruim drie-kwart van de exposanten was, met of zonder aanhang, aanwezig. Ook gasten uit de diverse fotoclubs waren gekomen, al met al zo’n 50 man.
Pieter Herngreen , lid van het DB, doet verslag van het juryrapport en refereert
in zijn toespraak dat de jury geselecteerd heeft op inhoud en het verhaal in
de beelden. Ook verteld Pieter dat de social media een niet weg te denken rol gaat
spelen in de manier waarop er gefotografeerd zal gaan worden(en al wordt!).
Hierin zal de FotoBond in haar beleid (2013 ~2017) gaan mee-anticiperen.
Pieter bedankt namens het DB, Helmut Gassen voor zijn inzet als landelijk coördinator FotoNationaal. Deze taak wordt in 2013 overgenomen door de Taakgroep ‘Wedstrijden en Exposities’. Onder het genot van een nootje en drankje was het een gezellige middag van beelden bekijken, praten met de exposanten en natuurlijk netwerken. Helaas bezochten maar drie leden van onze club (inclusief ondergetekende) deze landelijke opening.

Daan van der Vliet
Vz afd.Gelderland Zuid.

Hieronder een foto reportage van Bart Willemsen.